اطلاعیه شماره یک مصاحبه دکتری سال ۱۴۰۲

۰۹ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۶:۲۷ اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۴۳۴

دانشجوی عزیز:

ضمن تبریک به مناسبت قبولی در آزمون ورودی دوره دکتری و آغاز مرحله جدید تحصیل امیدواریم با اتکال به خداوند منان به صورت تمام وقت و با اهتمام به ادامه تحصیل زیر نظر اساتید محترم راهنما، دانشکده و اداره تحصیلات تکمیلی دانشگاه پرداخته و در کسب بالاترین مدارج علمی و اخلاق حرفه ای کوشا باشید.

دوره دکترا با هدف تربیت افراد متخصص در امور آموزش و پژوهش اجرا می شود و انتظار می رود که افرادی که به اخذ مدرک دکتری (Ph.D) نائل می شوند بتوانند هدایت فعالیتهای آموزشی و پژوهشی را در سطوح عالی عهده دار شوند.

دوره دکتری بالاترین دوره تحصیلی آموزش عالی است که به اعطای مدرک تحصیلی می انجامد و رسالت آن تربیت افرادی است که با نوآوری در زمینه های مختلف علوم و فناوری در رفع نیازهای کشور و گسترش مرزهای دانش موثر باشند و به دو شیوه "آموزشی- پژوهشی" و "پژوهشی" اجرا میشود.

این دوره تحصیلی دارای دو بخش آموزشی شامل گذراندن درسهای مورد نیاز و پژوهشی جهت انتخاب موضوع رساله، انجام تحقیقات و تدوین رساله دکتری است. تحصیل در دوره دکتری به طور تمام وقت بوده و دانشجو موظف است در طی این دوره ضمن به انجام رسانیدن فعالیت های آموزشی و پژوهشی خود زیر نظر استاد راهنما کلیه ضوابط و مقررات جاری دانشگاه در حوزه های مختلف آموزشی و پژوهشی را دقیقاً رعایت نموده و بالاخص با توجه به شأن و جایگاه دوره دکتری در کسب بالاترین استانداردهای پژوهشی و رعایت صحیح و دقیق اخلاق پژوهشی حرفه ای بکوشد. آیین نامه های اجرایی لازم در این زمینه حسب مورد توسط مراجع ذیربط تهیه، تصویب و ابلاغ خواهد شد.

 

شرایط ورود

شرایط ورود داوطلبان به دوره دکتری به شرح زیر است:

الف- داشتن شرایط عمومی ورود به آموزش عالی

ب- داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا دکترای حرفه ای که حسب مورد به تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده باشد.

ج- احراز صلاحیت علمی برای ورود به رشته های مورد نظر

.

ضمن تبریک مجدد به پذیرفته‌شدگان مرحله اول (سنجش علمی) آزمون دکتری سال 1402، بدینوسیله به اطلاع می‌رساند نحوه ارزیابی و برنامه زمانی مصاحبه و همچنین مدارک لازم در اطلاعیه‌ شماره دو متعاقباً از طریق سایت دانشگاه اعلام می‌گردد.

اداره تحصیلات تکمیلی دانشگاه


( ۲ )

نظر شما :