شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه
شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه
شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه جهت تهیه و تنظیم برنامه های آموزشی مقطع تحصیلات تکمیلی و پیشنهاد آن به شورای دانشگاه، کمک به امور اجرایی و فراهم آوردن امکانات لازم در زمینه فعالیت های آموزشی با حضور معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، روسای دانشکده ها، مدیران گروه ها، و مدیر امور تحصیلات تکمیلی دانشگاه تشکیل می شود. وظایف این شورا عبارت است از:
- تدوین و پیشنهاد برنامه های آموزشی دوره های کارشناسی ارشد و دکتری؛
- تعیین دروس کمبود و جبرانی در مقطع کارشناسی ارشد؛
- پیشنهاد تغییرات لازم در نحوه اجرای برنامه های درسی در چارچوب برنامه مصوب به شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه؛
- نظارت بر نحوه اجرای برنامه های درسی و دیگر فعالیت ها دانشجویان دوره کارشناسی ارشد؛
- تعیین استاد راهنمای تحصیلی دانشجویان مقطع دکتری تخصصی در بدو ورود؛
- برآورد ظرفیت پذیرش دانشجوی جدید در دوره های تحصیلات تکمیلی؛
- بررسی و اظهار نظر در مورد مشکلات آموزشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی؛
- بررسی شرایط و سوابق تحصیلی اساتید جهت تدریس؛
- بررسی کیفیت آموزش و اساتید دوره های تحصیلات تکمیلی؛
- پیشنهاد تأسیس رشته ها و دوره های جدید تحصیلات تکمیلی به شورای دانشگاه؛
- تصویب استاد راهنما و مشاور پیشنهادی؛
- تصویب عناوین و طرح پیشنهادی پایان نامه های دوره های کارشناسی ارشد؛
- تعیین اعضاء هیأت داوران برای شرکت در جلسه دفاعیه پایان نامه؛
- تعیین زمان دفاع از پایان نامه دانشجویان بر اساس گزارش پایان کار استاد راهنما؛
- نظارت بر مراحل اجرایی پایان نامه های دوره های تحصیلات تکمیلی؛
- دریافت و نظارت بر گزارش مکتوب هر سه ماه پیشرفت کار پایان نامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی؛
- رسیدگی به مشکلات دانشجو در مرحله نگارش پایان نامه؛
- تدوین راهنمای نگارش پایان نامه؛
- طرح و رسیدگی به مشکلات آموزشی، پژوهشی و رفاهی دانشجویان تحصیلات تکمیلی؛
- تدوین گزارش دوره ای و تحلیلی از وضعیت رشته ها، مقاطع و برنامه های آموزشی در موضوعات مختلف؛
- پیشنهاد راهکارهای عملی جهت بهبود وضعیت موجود؛
- موافقت با فرصت تحصیلی اضافی/ مرخصی تحصیلی/ مهمان شدن دانشجویان کارشناسی ارشد در چهارچوب آیین نامه آموزشی دوره تحصیلات تکمیلی و ارسال آن به شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه؛
- بررسی و اظهار نظر درباره مسائل ارجاع شده به شورا.